کاربرد روغن کنجد در مشهد موجب ریزش کوه دماوند شد

دنیای روغن های گیاهی بسیار غنی. علاوه بر روغن سویا، روغن بادام زمینی، روغن نارگیل، روغنی خوشمزه با فواید بسیاری برای سلامتی، روغن کنجد وجود دارد.

استفاده از روغن کنجد در مشهد از دیرباز شناخته شده است و باید در اکثر کشورهای جهان از جمله ویتنام مورد علاقه قرار گیرد. برای بررسی بیشتر در مورد این روغن، اجازه دهید بدانیم روغن کنجد چیست، کاربردهای آن و نحوه استفاده از آن چیست.

روغن کنجد از دیرباز به عنوان یک ماده غذایی بهداشتی و زیبایی شناخته شده است. این نوع روغن گیاهی نیز برای تهیه غذاهایی است که سرآشپزها به آن اعتماد دارند.

اما در مقایسه با روغن سویا، روغن بادام زمینی … روغن کنجد کمتر رایج است، به طوری که بسیاری از مردم در مورد روغن کنجد، کاربردها و موارد مصرف آن اطلاعی ندارند. بیایید دریابیم پاسخ این سوال که روغن کنجد چیست؟ بسیاری از مردم تعجب می کنند و کاربردها و کاربردهای این روغن را بررسی می کنند.

روغن کنجد چیست؟

روغن کنجد (همچنین به عنوان روغن کنجد شناخته می شود) یک روغن گیاهی است که از دانه کنجد (کنجد) استخراج می شود، دارای بوی قوی است که برای پخت و پز و ادویه در آشپزی استفاده می شود. دانه های کنجد در کشورهای گرمسیری یا معتدل آسیایی رشد می کنند. دانه های کنجد کوچک هستند اما حاوی مقدار زیادی روغن هستند.

روغن کنجد اغلب به عنوان ادویه در غذاهای چینی، ژاپنی، خاورمیانه، کره ای و آسیای جنوب شرقی استفاده می شود.

لاسیفیکاسیون روغن کنجد:

روغن کنجد بر اساس رنگ روغن کنجد به دو نوع روغن کنجد سفید و روغن کنجد سیاه تقسیم می شود. روغن کنجد سفید از دانه های کنجد سفید پرس می شود که برای کودکان و افراد مسن بسیار مفید است. روغن کنجد سیاه که از دانه‌های کنجد سیاه فشرده می‌شود، عطر معمولی دارد که اغلب در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود.

بر اساس فرآوری، روغن کنجد خالص دارای 2 نوع روغن کنجد خام و روغن کنجد پخته است.