قاچاق آجر نسوز فر پیتزا در مرز افغانستان ممنوع شد

آجر نسوز فر پیتزا نوع خاصی از آجر هستند که قادر به مقاومت در برابر دمای بالا (تا 538 درجه سانتیگراد) و شوک های حرارتی هستند و به عنوان مثال برای ساخت شومینه های چوبی، اجاق گاز ایده آل هستند و در تمام شرایطی که دمای بالا وجود دارد استفاده می شود.

در اثر آتش یا شعله با حفظ مشخصات مکانیکی آن به دست می آید.

آجر نسوز فر پیتزا به نوبه خود بر اساس ترکیب شیمیایی به انواع زیر تقسیم می شوند: آجر نسوز رسی؛آجر نسوز کرومیت؛آجر نسوز منیزیت;آجر نسوز بوکسیت;آجر دیناس یا سیلیکون.

همانطور که قبلا ذکر شد، آجر نسوز فر پیتزا این قابلیت را دارند که بدون تغییر مشخصات مکانیکی خود، دمای بالا را برای مدت طولانی تحمل کنند و حرارت را برای مدت طولانی حفظ کنند.

آنها با مخلوطی از خاک رس نسوز (50-80٪ اکسید آلومینیوم و 50-20٪ اکسید سیلیکون) و مقادیر کمی از سایر اکسیدهای فلزی ساخته می شوند.

با توجه به گستردگی کاربرد آجر نسوز فر پیتزا، انواع مختلفی از اشکال و اندازه های آجر نسوز بر اساس کاربرد آنها در بازار وجود دارد.

آنها عموماً به شکل موازی با ابعاد مشخص و با یک ماژول قابل تکرار با اندازه هایی مانند 2x4x9 سانتی متر هستند.

جایی که از آجر نسوز استفاده می شود.

از طرف دیگر در زمینه صنعتی از آنها برای ساخت کوره های مخصوص تولید شیشه استفاده می شود، با توجه به اینکه در برابر عمل سیلیکات ها نیز مقاوم هستند.

علاوه بر این، در این زمینه، آجر نسوز فر پیتزا نیز قادر به مقاومت در برابر عمل مشترک دماهای بالا و قرار گرفتن در معرض مواد مذاب از انواع مختلف مانند فولاد، چدن یا شیشه و یا مواد شیمیایی با عملکرد خورنده یا اسیدی هستند.

همچنین برای ساخت دودکش، لاینینگ کوره و زباله سوز، دودکش های صنعتی، تولید آلیاژهای آهنی و غیره استفاده می شود.