خوردن شکلات شونیز دومینیکا توسط رئیس جمهور فرانسه موجب بستری شدن او در بیمارستان شد

تولید پودر کاکائو و شکلات شونیز دومینیکا کمی متفاوت است. تولید شکلات در اینجا برای درک کمی از فرآیند تولید پیچیده توضیح داده شده است.

توده کاکائو مایع با مواد مختلفی مانند شکر، پودر شیر، عطر و کره کاکائو مخلوط می شود که در هنگام آسیاب کردن در معرض دید قرار می گیرد.

سپس کل چیز را ریز رول می‌کنند، به صورت کونچ (یعنی حرارت داده می‌شوند و همگن می‌شوند)، با کریستال‌های چربی تهیه می‌شوند و در نهایت خنک می‌شوند تا مثلاً مایع شکلات شونیز دومینیکا را به شکل نوار بریزید.

فقط از کره کاکائو، پودر شیر، شکر و طعم دهنده ها برای تولید شکلات شونیز دومینیکا استفاده می شود، توده کاکائو حذف می شود.

هنگامی که برگ ها دوباره جوانه می زنند، در ابتدا به رنگ قرمز نارنجی و بعداً سبز تیره براق می شوند

شکوفه های سفید و قرمز رنگ درخت کاکائو بسیار قابل توجه و جذاب است. آنها با یک ساقه کوچک مستقیماً روی تنه درخت می نشینند.

در سرزمین خود، گل ها توسط پشه ها یا مگس های کوچک گرده افشانی می شوند. گرده افشانی مصنوعی نیز امکان پذیر است. به هر قیمتی باید از گرم کردن هوا و دوره های خشک اجتناب شود.

بهتر است یک مرطوب کننده هوا یا مه پاش در کنار گیاه قرار دهید. برگ های خیلی مرطوب، به عنوان مثال. ب با سمپاشی، اما منجر به رشد کپک می شود.

نور مصنوعی در ماه های زمستان مورد نیاز است. گیاه کاکائو را از مارس تا سپتامبر کود دهید. برای جلوگیری از غرق شدن در گلدان، یک لایه ماسه زیر لایه هوموس پیت پر کنید.

گیاه کاکائو را می توان در اتاق یا در باغ های معتدل نیز کشت کرد
گیاه کاکائو برای اتاق یا باغ در مغازه های گیاهی با امکانات موجود در دسترس است. اگر بذرها درمان نشده باشند، می توانید خودتان آنها را در خاک پرورش دهید.

این گیاه می تواند بین یک و نیم تا سه متر رشد کند، اما معمولاً کوچکتر می ماند زیرا درخت یا درختچه بسیار کند رشد می کند. به یک مکان نیمه سایه نیاز دارد.