جلو گیری از ریزش مو هنگام استفاده از رنگ مو

تغییر رنگ مو با استفاده از رنگ یک روش رایج در بین زنان است. رنگ‌های مو بر اساس مقاومت رنگ به دو دسته موقت، نیمه دائمی، نیمه دائمی و دائمی تقسیم می‌شوند.
 دو مورد اول بر اساس مولکول هایی هستند که قبلا رنگ شده اند. رنگ های موقت از طریق رسوب رنگ بر روی کوتیکول ها عمل می کنند، اما نیمه دائمی ممکن است کمی به داخل قشر پوست نفوذ کند و بنابراین رنگ تا شش بار شستشو مقاومت می کند.
رنگ مو عسلی نیمه دائمی و دائمی بر پایه پیش‌سازهای رنگی به نام رنگ‌های اکسیداسیون ساخته می‌شوند و سایه نهایی با برهمکنش آنها با یک عامل اکسید کننده ایجاد می‌شود، اما آنها با عامل قلیایی مورد استفاده متفاوت هستند.
 در سیستم‌های اکسیداسیون، انتشار شدید مولکول‌ها به داخل قشر وجود دارد که مقاومت رنگ طولانی‌تری را افزایش می‌دهد.
رنگ‌ها و پیش‌سازهای رنگ تفاوت‌هایی در رابطه با گروه‌های کروموفور، تمایل فیبر مو، حلالیت در آب و پایداری عکس هدف از این بررسی، بحث درباره تفاوت‌های محصولات رنگ موی موجود در بازار و مکانیسم‌های عمل آنها، ساختارهای مولکولی، روش‌های کاربرد و برخی از جنبه‌های فرمولاسیون است.

استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی به منظور تغییر رنگ مو روشن، مانند محصولات رنگ مو، با فراوانی بالا، بیشتر در میان جمعیت زنان رخ می دهد.
 با این حال، این رنگ های مو، به دلیل مکانیسم های عمل خود، ممکن است آسیب جدی به ساختار فیبر مو وارد کنند .
در طول تاریخ بشر، بسیاری از مردم آرزو داشتند که ظاهر موهای خود را تغییر دهند زیرا این روشی برای متمایز کردن موقعیت اجتماعی بود.
رنگ مو بدون دکلره از زمان مصر باستان زمانی که رامسس دوم رنگ موی قرمز را با استفاده از حنا تقویت کرد، مورد استفاده قرار گرفته است. در یونان باستان، موها با شستشوی محلول پتاسیم سفید می‌شد و با نوعی پماد ساخته شده از گلبرگ‌های گل زرد و گرده مالیده می‌شد.
 امروزه رنگ‌های مو در مرحله مهمی از توسعه قرار دارند و از زمان جنگ جهانی دوم پیشرفت زیادی در اکتشافات و کاربردهای رنگ‌های مصنوعی جدید رخ داده است.
برزیل کشوری است که به دلیل تنوع زیاد، تقریباً همه انواع مو را ارائه می دهد. علاوه بر این، به دلیل اهمیت زیادی که زنان برای درمان موهای خود قائل هستند، برزیل در حال حاضر رهبر جهانی محصولات رنگ مو است.
با این وجود، بازار رنگ بر صادرات، عمدتاً به کشورهای آمریکای جنوبی متمرکز شده است.
  • منابع:
    1. Types of Hair Dye and Their Mechanisms of Action
  • تبلیغات: 
    1. این خوراکی ها را در سن 30 سالگی حتما بخورید
    2. یادگیری ساعت باعث حواس‌پرتی در دانش آموزها می شود
    3. فروش این وسایل کشور را از فقر نجات داد!
    4. مردی که هزاران گربه را در خانه خود نگهداری می کند!