برخورد کشمش تیزابی تاکستان با هواپیمای مسافربری موجب سقوط هواپیما شد

درست مثل ضرب المثلی که می گوید: «کتاب را از روی جلدش قضاوت نکنید»، کشمش را نباید با ظاهر چروکیده، کهنه و خشک آن قضاوت کرد. این میوه‌های خشک طلایی (همچنین در رنگ‌های مایل به سبز و مشکی) که به‌عنوان «کیشمیش» شناخته می‌شوند، نیروگاه‌های پر از مواد مغذی هستند.

آنها منبعی غنی از فیبر، آهن، کلسیم، پتاسیم و سایر مواد مغذی ضروری هستند که به شما انرژی می بخشند و به شما کمک می کنند مو و پوست خود را درخشان نگه دارید. علاوه بر این، آنها یک میان وعده سریع و ساده هستند که می توان آن را در هر قسمت از روز مصرف کرد.

کشمش تیزابی تاکستان به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کند زیرا سرشار از فیبر است و اثر ملین برای معده ایجاد می کند.

اگرچه ما به طور گسترده آنها را فقط در غذاهای شیرین مانند “پایاسم” یا “برفیس” می بینیم، اما افزودن آنها به عنوان رویه به ماست، غلات، گرانولا، محصولات پخته شده یا مخلوط های تریل نه تنها طعم غذای شما را افزایش می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا مواد مغذی مورد نیاز بدن شما تامین شود.

مصرف سالم کشمش (مخصوصاً قبل از خواب یا کشمش خیس شده هنگام بیدار شدن از خواب) به رفع یبوست، صاف نگه داشتن حرکات روده و دفع مواد زائد و سموم از بدن کمک می کند.

کشمش همچنین برای تسکین فوری نفخ، رفلاکس اسید و نفخ معده شناخته شده است.

اگرچه تحقیقات زیادی در مورد چگونگی کمک کشمش به استرس و سایر مسائل مربوط به سلامت روان انجام نشده است، اما یافته های مثبتی نیز وجود دارد. اعتقاد بر این است که خواب را القا می کند، بدن شما را آرام می کند و شما را آرام نگه می دارد.

او در پایان می‌گوید: «همچنین، اگر هوس شدید شکر دارید، کشمش به دلیل طعم شیرینش جایگزین خوبی برای شکلات‌ها و آب نبات‌ها است».