با این دستور العمل مربا هویج خانگی درست کنید

آیا می دانید چگونه مربا میز عسلی فلزی را خانگی درست کنید؟ من این مربای هویج خوشمزه را برای نان تست و یا در نان شیرینی پیشنهاد می کنم. خوشمزه است و رضایت از درست کردن مربای خودتان ارزشش را دارد.

اگر بخواهیم در چند روز و حتی چند هفته آینده از آن استفاده کنیم، بدون نیاز به استریل کردن، کاملاً ماندگار می شود. در غیر این صورت باید قایق ها را به صورت بن ماری بپزیم.
هویج ها را می شوییم ، پوست می گیریم و خرد می کنیم. آنها را در یک قابلمه در آب جوش (به اندازه ای که روی آنها را بپوشاند) بپزید تا نرم شوند، حدود 25 یا 30 دقیقه.
بعد از پخت مربای هویج ژله ای آبکش می کنیم و له می کنیم تا پوره شود. سه عدد لیمو را پوست گرفته و پوست آن را به صورت نوارهای نازک به طول 1 سانتی متر برش می دهیم. اسلایم ها را فشار می دهیم و از یک طرف آب 3 لیمو و یک طرف دیگر را جدا می کنیم.

مربا

جدا از 400 میلی لیتر آب با تمام شکر و آب سه لیمو با پوست شربت درست می کنیم. سپس پوره هویج و آب لیموی چهارم را اضافه می کنیم و 5 تا 10 دقیقه به پخت ادامه می دهیم. تا زمانی که قاشق روی مربا ناپادا شود (که به راحتی جدا نشود).

به همین ترتیب، محصولات کشاورزی خراسان رضوی می توانیم با ریختن کمی روی سطح گرانیتی یا مرمری آماده بودن مربا را بررسی کنیم (یک بشقاب هم ارزشش را دارد). مربا را پهن می کنیم و وقتی خنک شد باید غلیظ شود، نشانه آماده بودن آن.

باید در نظر داشت که وقتی سرد شود غلیظ می شود.
او مطالعه ای برای مقایسه مرباهای سبزیجات مخلوط هویج و پالپ سیب زمینی شیرین در نسبت های 75:25 (M1)، 60:40 (M2)، 50:50 (M3)، 40:60  انجام داد.

نمونه‌های مربا از نظر ویژگی‌های حسی و فیزیکوشیمیایی آزمایش شدند.

ترکیبات مربا محصولات کشاورزی خراسان رضوی با نسبت 75:25 بالاترین عملکرد را از نظر خواص حسی و ترکیب فیزیکوشیمیایی شامل 64.6 درجه بریکس، 3.63 pH، 0.36 اسیدیته، 31.64 فنل کل میلی گرم در 100 گرم، 1.91 کاروتنوئیدها و 30 گرم در 100 میلی گرم داشتند. L*، 22.2 a*، 69.73 رنگ و 23.67 chroma در تکمیل ذخیره سازی.

افزایش سیب زمینی شیرین تا 50 درصد باعث کاهش امتیاز بافت برای افزایش فیبر و همچنین رنگ پریده تر شد. داده های قبلی امکان تولید نوع جدیدی از مربا با کیفیت غذایی و حسی بالا را با ترکیب هویج و سیب زمینی شیرین در 75:25% و 60:40% تایید کرد.

  • منابع:
    1. Make homemade carrot jam with this recipe
  • تبلیغات:
    1. کاربردهای معمولی هیدروژل های پلیمری
    2. روش تکثیر بذر درخت بادام هندی
    3. انواع دمپایی روفرشی خاص که بسیار توصیه شده است
    4. روش تولید تخمه آفتابگردان از ابتدا تا رسیدن به دست مصرف کننده